Martxoak 9, astelehena
Bidaia,
Tolosa-Bilbo-Amsterdam-Basilea-Lörrach.
Parte
hartzaileak: Amaia Aranalde, Oihana Mendizabal eta Mikel Muñagorri, (Administraritza alorreko irakasleak),
Martxoak 10, asteartea
Goizean Kaufmännische Schule Lörrach -en bildu gara
ikastetxeko zuzendari den Andreas Thomannekin eta Ralph Keller
zuzendariordearekin, eta astean zehar harrera egingo diguten irakasleekin
(Andrea Urnau, Concetta Caronna, Lothar Sprentzel eta Peter Kienzle).
Bertan,
alemaniako hezkuntza sistemari buruzko azalpen bat jaso genuen, Lanbide
Heziketa DUALean enfasia eginez. Horretarako, irakasleen aldetik jasotako
azalpenez gain DUAL sisteman ari diren bi ikasle katalanek beren esperientzia
kontatu ziguten. Ikasle hauek 5 urte daramate Alemanian ikasketak eta lana
uztartuz.
Euskadiko
DUAL sistemarekin alderatuta ezberdina da Alemaniako eredua. Alemanian, ikasleak lehendabizi enpresa bat
bilatu behar du, eta behin enpresa ados dagoenean, hasten da formakuntza
jasotzen.
Enpresa
bilatzerakoan, lanpostu bat bilatzeko antzeko prozesua jarraitzen da, eta
enpresa bakoitzarena ezberdina izan daiteke. Ikasleak CVak bidaltzen ditu berak
interesa duen enpresetara eta enpresak berari egoki iruditzen zaion hautatze
prozesua aplikatzen du hautagaiak aukeratzeko. Hautatutako ikasleei lan
kontratu bat egiten diete, eta ondoren, lantokia dagoen eskualdeko Lanbide
Heziketako zentruarekin koordinatzen dira ikaslearen ikasketa prozesua
antolatzeko.
Proiektuan
parte hartzen duten enpresak epe ertain eta luzean langile beharra duten
enpresak izaten dira, izan ere, DUAL sistemako ikasle bat hartzen dutenean, 4
hilabeteko probaldiaren ondoren 3 urteko kontratua blindatuta geratzen da.
Honekin esan nahi dena da, 3 urte horietan ez enpresak eta ez ikasleak ezin
duela kontratu hori eten, arrazoi larri bategatik ez bada.
Ikasleak
egiten dituen ikasketak, lortu duen lanpostuarekin zerikusia dutenak dira. Hau
da, enpresa bateko logistika arloan lanean ari den batek, DUAL ikasketak ere
logistikakoak egingo ditu, ezingo ditu adibidez saltzaile ikasketak egin
modalitate honetan.
DUAL
programak irauten duen 3 urtetan, astean 30 ordu enpresan egiten dituzte eta 10
ikastetxean. Astean egun t’erdi ikastetxera joaten dira eta beste 3 egun t’erdi
enpresan egiten dute. Kasu bakan batzuetan, enpresan lanaldi osoko kontratua
eskaintzen diote ikasleari, eta hauetan ikasleak enpresan 40 orduko lanaldia
bete behar izaten du, ikastetxeko 10 orduak mantenduz. Honek dirusarrera eta lan esperientzia handiagoa eskaintzen
dizkie ikasleei baina aitortu digute esperientzia gogorra dela.
Aipatutakoaz gain, Euskadiko sistemarekin alderatuta Alemaniako DUAL
sistemak badu beste ezberdintasun nabarmen bat. Ez ditu goi maila edo erdi
mailako zikloak bereizten, Lanbide heziketako ikasketetara sartzeko nahikoa
da Derrigorrezko ikasketak amaituta
izatea.
Hala ere, zeharka, bai aipatu digute badaudela ziklo batzuk besteak baino
maila handiagoa dutenak, baina hau gehiago dator ikasten den lanpostuarekin
lotuta gutxieneko ikasketa mailarekin baino. Esaterako ziklo industrialek
prestigio handiagoa dute saltzaile zikloek baino. Honekin lotuta, aipatu
digute lanpostu batzuetarako hautaketa
prozesua gogorragoa dela enpresen aldetik, eta beraz ikasle guztiek ez dutela lortzen
beraiei gustatuko litzaieken lanpostu batean hasterik.
Ondoren,
enpresa simulatuko klase bat bisitatu dugu, zeina batxilergoko ikasketetan
ematen den. Bertan, ikasle talde bakoitzak enpresa birtual baten ardura hartzen
du, enpresa horren eragiketa guztiak eginez eta ERPan (Navision erabiltzen
dute) erregistratuz. Guk ikusi dugun taldeak SEBU enpresa birtuala kudeatzen
du, zeinak VITRA enpresa errealarekin erlazio zuzena duen. Enpresa birtuala
izanagatik eta egiten dituzten eragiketak fiktizioak izan arren, salerosten
dituzten produktuak benetan existitzen dira. Urte hasieran VITRA enpresara
joaten dira ikasleak produktu eta prozesuen berri lehen eskutik jasotzera.
Eguerdian, Kaufmännische
Schule Lörrach-eko ordezkariekin bazkaldu dugu.
Arratsaldean VITRA enpresara bisita genuen hitzartuta, baina
Coronavirus-aren eraginez bisita antolatua bertan behera geratu da. Hala ere,
institutuko irakasle den Peter Kienzle-ek enpresako kanpoaldea erakutsi
zigun, diseinu aldetik oso berezia dena, eta beraien ikasleek bertan nola lan
egiten duten azaldu. Gehienbat administraritza alorreko ikasleak aritzen dira
enpresa honetan.
Martxoak 11, asteazkena
Goizean
berriz ere Kaufmännische Schule Lörrach -era gerturatu gara, eta bertan Lothar Sprentzel-ek
gidatutako kontabilitate klase bat ikusteko aukera izan dugu. Egun honetarako
aurrikusitako gaia BEZaren kudeaketa izan da. Bertan, datorren urtean euren
praktikaldia Bartzelonan egiteko asmoa duten ikasle batzuk ezagutu ditugu, eta
beren asmoei buruz hitz egin digute. Kontatu digute jadanik ari direla
gaztelerako klaseak jasotzen (gaur egun ez dute gaztelerazko oinarrizko
ezagutzarik, eta ingelesaren ezagutza ere oinarrizkoa da) eta bertan lan egingo
duten enpresak jatorri alemaniarra dutela. Horrek bere lana aurrera eramaten
lagunduko die nahiz eta gaztelera ez menderatu. Honen harira Lothar
Sprentzel-ek esan digu ikasleak atzerrira joaten direnean, beti saiatzen direla
enpresa alemaniarrekin elkarlanean aritzen, hizkuntza ez dadin traba izan.
Ondoren
Hieber supermerkatu katean eta Rhenus Logistics enpresan bisitak genituen
hitzartuta, baina beste behin bertan behera geratu dira Coronavirusaren
ondorioz. Bi enpresa hauek Kaufmännische Schule Lörrach institutuarekin elkarlan
handia dute DUAL programan, hainbat ikasle bertan ari baitira lanean.
Nahiz eta bisita gidatua bertan behera geratu, Hieber supermerkatu bat
ezagutzera joan gara modu informalean, Lothar Sprentzel eta Andrea Urnau-k
lagunduta. Supermerkatu kate honen sorrera orain dela 60 urte inguru eman zen,
denta txikizkari familiar batean. Pixkanaka negozioa hazten joan zen eta gaur
egun 14 hipermerkatu ditu Alemanian. Erdi-goi mailako bezeroei zuzenduta dago,
prezioak bertako batazbestekoaren gainetik daude, baina euren lehia-abantaila
bezeroei goi-mailako arreta eskaintzea da. Horregatik langile kualifikatuak
bilatzen dituzte saltzaile lanetan aritzeko. Hain zuzen ere horretan aritzen
dira enpresa honetan DUAL programan ari diren ikasleak.
Hipermerkatuan, bertan lanean ari den ikastetxeko ikasle ohi batekin
biltzeko aukera izan dugu. Langile hau Ekuadortik Alemaniara joan zen bere
bikotekidearekin Hieber enpresan DUAL programaren bidez lan egitera. Kontatu
digu nahiko bizipen zaila izan zela lana, ikasketak eta familia uztartzea, baina
nabarmendu du oso babestuta sentitu zela bai enpresaren eta bai ikastetxearen
aldetik ere.
Bazkaldu
ondoren, ostegunerako aurreikusita genuen Lörrach inguruko bisita kulturala
egin dugu Andrea Urnau-k lagunduta. Hiriko ikastetxe gunea bisitatu dugu
lehendabizi, non maila ezberdinetako ikastetxe publikoak dauden kokatuta.
Ondoren, XI.mendeko Röttlen gazteluaren hondakinak bisitatu ditugu, eta
Tullingen muinotik eskualdeko ardoa ekoizteko erabiltzen diren mahastiak eta
Frantzia, Suiza eta Alemaniako mugek bat egiten duten puntua ikusi ahal izan
ditugu.
Martxoak 12, osteguna
Goizeko
lehen orduan Kaufmännische
Schule Lörrach-en bildu gara ikastetxeko zuzendariordearekin. Bisitaren
balorazio labur bat egin ondoren bete beharreko dokumentazioa osatu dugu.
Ondoren, Peter Kienzle-ren ziklo indutrial bateko marketing klase batean
izan gara. Egun honetarako aurrikusitako gaia Marketing mixeko 4Pak (prezioa,
produktua, Banaketa eta Komunikazioa) izan dira. Gaurkoan ere gure presentziak klasearen
dinamika aldatu du, eta ikasleek gure ikastetxeari buruz egindako galderak
erantzuten eta beren esperientziak entzuten aritu gara.
Klasea amaitutakoan Andrea Urnau, gaztelera irakasleak, ikastetxean
erabiltzen dituzten baliabideak erakutsi dizkigu.
Ikastetxeak tablet bat eman die irakasle guztiei (ipad Pro) eta nahi izan
zuenak, tamaina handiagoko bat eskuratu ahal izan zuen prezio ezberdintasuna
ordainduta. Tablet hau da irakasleen laneko herraminta nagusia: bertatik
komunikatzen dira ikasleekin edo gainontzeko irakasleekin Webuntis
aplikazioaren bidez. Aplikazio honetatik bertatik kudeatzen dituzte baita
ikasleen asistentziak edota ebaluaketarako hartutako oharrak. Irakasleek
konpromezua dute jasotzen dituzten mezuei adi egoteko.
Gainera, aukera dute tableteko edukia klaseetan kokatuta dagoen
proiektorean erakusteko, eta beraz klaserako materiala ere bertan prestatzen
dute, eta horretarako Andreak berak erabiltzen dituen hainbat aplikazio
erakutsi dizkigu:
- Webuntis: Ikastetxeko kudeaketa egiteko
- Quizlet: Gai bateko hitz gakoak lantzeko aplikazioa
- Learningapps: Erabiltzaileek sortutako aplikazioak, gaia joku bidez ikasleekin lantzeko.
- Lyricstraining: Hizkuntzak abestiak erabiliz joku bidez lantzeko aplikazioa
Arratsaldean Lörrach hiritik ordubetera dagoen Friburgo hiria bisitatu
dugu.
Gauean, harrera egin digun irakasle talde osoarekin afaldu dugu
Martxoak 13, ostirala
Itzulera
bidaia Tolosara (Lörrach-Basilea-Paris-Bilbo-Tolosa)
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina