In Partnership for a successful inclusion in a European Perspective "IN as in INclusion"
ERASMUS+ programaren barruan dagoen KA201 proiektu bat da. "Strategic Partnerships for school education" motatakoa. Proiektuaren iraupena (2020/09tik -2022/08ra izango da.
Parte hartzaileak: 6 ikastetxe eta instituzio bat.
- Agrupamento de Escolas de Aljustrel, Portugal: Behar bereziak dituzten ikasleekin lan egiten duen ikastetxe bat da. Proiektuaren koordinatzailea.
- Balıkesir Adnan Menderes High School, Turkia: Nesken inklusioan eta Garai aurreko eskola-uztearen prebentzioan aritzen den ikastetxea.
- School of Economics Novo Mesto, Eslovenia: Errefuxiatuen eta gutxiengoen inklusioa ikastetxe munduan bultzatzen duen ikastetxea.
- Istituto Professionale Statale “Frederico II”, Enna, Italia. Nazioartekotze proiektuen eta bertako eta nazioarteko sukaldaritza bidezko inklusioa sustatzen duen ikastetxea.
- CIFP Tolosaldea LHII, Euskadi. Metodologia berrien bidez, sektore industrialean txertatzeko, aukera sozioekonomiko gutxiago dituzten ikasleen prestakuntzan aritzen den ikastetxea.
- United Special Vocational Gymnasium and Lyceum of Patras, Grezia: Desgaitasunak dituzten ikasleen inklusioa lantzen duen ikastetxea.
- Sipe Training Center, Portugal: Inklusiorako prestakuntza planaren antolatzailea. Irakasleen sindikatu bat da.
Ikastetxe hauek esklusioa ikuspuntu ezberdinetatik borrokatzeko esperientzia dute.
Proiektu honen helburua alde batetik da, “Hezkuntza guztiontzat eta gutako bakoitzarentzat” kontzeptua, europar eta eremu globalean sustatzea eta instituzioek egiten duten inklusioaren kudeaketa hobetzea, benetako hezkuntza inklusibo baten alde.
Ikasle mota ezberdinen inklusioaren ikuspuntutik, praktika onen aurkezpena egingo da, Europako ikastetxe gehienentzat eredu izan daitezen eta inklusiorako prestakuntza plan bat eta parte hartzaileen ezagutza biltzen duen inklusio manual bat osatuko dira.
Dokumentazio hau, hezkuntza eremuan modu funtzional batean erabili ahal izango da, hezkuntza munduan irakasle, begirale, kudeatzaile eta abarrengatik.
Erabiliko den metodologia:
1 - Arazoak konpontzeko metodologia
2- Arazo edo kasu errealetik abiatuko da, ikasleekin lan egiten duenarentzat, hau da, erantzun bakar bat bakarrik ez duten egoerentzat.
3- Ikerketa zentratuko da, lan honetan inplikatutako agenteen zailtasunetan.
4- Erantzun edota soluzioen bilaketan hasiko da.
5- Egindako lana partekatuko da, egin-beharrekoen planifikazioa, datuen bilketa eta informazioa jasotzeko.
6- Bakarka moduan edota talde txikitan jasotako informazioa, prozesatu eta antolatuko da,
Talde handiago batentzat baliagarria eta estrapolagarria izateko.
Lan guztia sozializatzera pasako da “amaierako produktua”-ren bidez (Inclusion Training Plan - Inclusive Booklet). Emaitza hau aberasgarria izango da talde zabalago batentzat, aurrez sortutako arazoen eta galderen ezagutza, ulermena eta irtenbideen bilaketan.
7- Inpakturik onena, ikasle bakoitzaren partehartzea eta integrazioa posible izateko dauden hesi guztiak gainditzea da. Proiektuaren inpaktua, hiru atal nagusietan oinarrituko da, guk “PIE” bezala izendatuta dugularik:
- “Planning”: burutu beharreko prestakuntza ekintza aldez aurretik planifikatuz, ikaslearentzat integraziorako esanguratsuak diren jardueretan, kasuistika ezberdinak kontutan hartuz.
- “Inclusion”: Ikasle bakoitzaren parte hartzea sustatuz
- “Evaluation”: Urrats hau, aurrez egindako lana, ikaslearen beharrei erantzungo dionaren bermea izango da. Beharrezkoa bada, berrikusi eta doituko da.
Informazio gehigarria:
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina